måndag 9 december 2013



Teckna och måla ett djur som du identifierar dig med: det kan vara hela djuret eller en liten del av djuret. Använda vitt papper och vattenfärg, klipp ut den färdiga bilden och klistra upp på A3-arket.

Jag valde att måla en giraff jag vet inte riktigt varför men när jag var lite gillade jag giraffer väldigt mycket så kopplade dom till mig. Jag har också fått kommentarer av andra att jag har långa smala ben så jag tycker att jag skulle passat som en giraff.

Jag började med att skissa av giraffen med blyerts som jag hittade på internet, därefter målade jag i med vattenfärger, jag fick blanda lite för alla färger fanns inte.
Jag tyckte den blev ganska fin även fast jag var tvungen att stressa men vattenfärgen. Nästa gång ska jag tänka på att vara lite snabbare med mitt arbete så jag inte behöver stressa i slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar